Dikter om flickan med leendet

Problemfri är ett starkt ord
Ett ord som inte passar in på någon
problemfri är ordet som beskriver henne
Hon som jämt har ett leende på läpparna och skrattande ögon
Hon som alla gillar just för att hon är problemfri
Men hemma framför spegeln i tystnaden och ensamheten
är det något helt annat
Leendet slocknar och ögonen slutar skratta
Hon kan inte få ner en tugga av maten
Men morgonen åter har hon ett leende på läpparna
och skrattande ögon
Ja, hon är den som beskrivs med ordet problemfri.


På insidan är jag som en blommas tunna stjälk,
På utsidan tvingas jag vara stark som en oxe.
Jag står imot slag, me ord kan jag inte försvara mig imot.
Varje gng någon kränker mig med ord, brister min stjälk lite grand.
Snart går den itu, och blomman kommer då att falla ljudlöst till marken

Kommentarer
Postat av: Korven

gud va fint :o

2008-12-30 @ 16:12:41
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0