Stockholms guiden

 På onsdag åker jag till stockholm, åh kärlek! Då blir det den rejäla resväskan så jag kan rymma allt nytt jag kommer köpa! hah!
Satt och läste på Sofi's Mode och här är hennes guide
genom stockholms mest besökvärdiga butiker. Det är ju bra, lägger upp det här så ni som inte sett sofi's sida också vet vartni ska ta vägen under stockholm vistelsen:)
Alltså taget från;
http://www.aftonbladet.se/sofismode/article2965388.ab

Sofi har koll på Stockholms shopping. Kolla in hennes guide

Sofi har koll på Stockholms shopping. Kolla in hennes guide och få tips om var du kan fynda! Foto: Jimmy Wixtröm

Häng med mig på en shoppingtur!


Sofi visar dig Stockholms bästa shopping

Att göra Sofis mode varje vecka kräver en hel del spring på stan. Jag guidar dig till mina butikspärlor i Stockholm

- testa dem du också!


Topshop



Souk-gallerian, ­Drottninggatan 53

» Ett givet stopp är Topshops butik i Souk-gallerian. Trendiga plagg till ett betydligt bättre pris än dyra designermärken. Missa inte sko­avdelningen som erbjuder ett fantastiskt utbud av sommarens måsten. Allt från gladiatorsandaler till höga platåer.


Acne

Norrmalmstorg 2

» Ett självklart stopp för mig - Acne är en viktig beståndsdel i min ­garderob. Moderiktig svensk ­design när den är som bäst. Här hittar du allt från bastoppar till sommarens snyggaste festskor!

Beyond retro



Åsögatan 144

» Det finns flera Beyond retro i stan, men den här på Åsögatan tycker jag har bäst utbud. Här kan man göra riktiga fynd och butiken får nya leveranser varje månad. Rockiga t-shirts mixas med tyllkjolar. Deras skor är uppställda på färg - här kan du enkelt hitta ett par färgglada pumps till sommarens fester.



Nitty gritty

Krukmakargatan 26

» Ta med dig pojkvännen och besök affären som bland annat vunnit priset "Stockholms bästa butik". Exklusivt och noga utvalt ­sortiment. Här hittar du märken som Miu miu, Thomas Burberry och Raf Simons.

Tjallamalla

Bondegatan 46

» Underbar butik som lyfter fram både nya, oetablerade designers och mer kända varumärken. På samma gata (nr 48) ligger även Lisa Larssons vintagebutik som är värt ett stopp.



David & Martin

Hökens gata 5

» I den här lilla butiken på Södermalm hittar du ­designerduons omskrivna smycken. Mode­världen älskar deras verk - de har till och med designat en kollektion för självaste Karl Lagerfeldt!

Nathalie Schuterman



Birger Jarlsgatan 5

» När Stockholmarna ska förse sig med designerplagg och accessoarer är det hit de går. Stans bästa utbud! YSL-skor, Balenciagaväskor och Pradas senaste drömklänning - här hittar du allt. Tillåter semester­kassan inga inköp kan du ­bara gå runt och njuta av att se på allt fint. Det brukar jag göra ibland.

Urban outfitters

Biblioteksgatan 5

» Mycket av det vi visar i tidningen kommer från den här butiken. Modeböcker, perfekta presenter, snygga plagg och en liten avdelning med second hand är vad den här butiken bjuder på.


Mint & vintage

St. Eriksgatan 48

» Söt butik med trevlig personal och hemmakänsla. Butiken finns även på nätet, om du vill spana in utbudet innan du åker hit. Kolla in deras hemsida: www.mintandvintage.com

Weekday



Drottninggatan 65

» En av mina favoriter i city, särskilt om jag har ont om tid. Svenska designers som Acne, Carin Wester och Minimarket ­mixas med Weekdays egna prisvärda kläder och ett stort utbud av jeans. Butiken finns även på Götgatan 21 på Södermalm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0